اخبار

برگزاری دوره آموزشی فن ‌‌بیان و سخنوری ویژه روابط عمومی‌های استان

دوره آموزشی فن بیان و آیین سخنوری ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های استان کرمان ۲۸ و ۲۹ شهریور ماه برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، این دوره از سوی اداره کل روابط‌ عمومی استانداری، شورای هماهنگی روابط عمومی استان، انجمن روابط عمومی کرمان و با همکاری مدیریت آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری برپا شد.
روح‌الله محیاپور از مدرسان سخنرانی و ارائه نوین در نخستین روز این دوره به ارائه فنون و تکنیک‌های کلامی و زبانی، مهارت صحبت کردن و گوش کردن
پرداخت.
وی عضو انجمن اساتید نخبگان نوبل، فارغ‌التحصیل دوره‌های تدریس حرفه‌ای، کارآفرین برتر صنعت آموزش، سخنران برتر مسابقات کشوری و مشاور کسب و کارهای برتر صنعت آموزش است.
زهره سادات هاشمی، کارشناس ارشد ارتباطات، مدرس دوره‌های توسعه فردی، گوینده و مجری ارشد رادیو و تلویزیون نیز در دومین روز این دوره، اصول فن بیان، مهارت‌های کلامی، ارتباط گیری در برخورد با دیگران، هوش کلامی و لحن کلام را ارائه داد.
**روابط عمومی‌ها باید مدیران دستگاه را پاسخگو کنند
دکتر محمدمهدی فداکار استاندار کرمان و رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان با حضور در جمع شرکت کنندگان این دوره، عملکرد روابط عمومی را در موفقیت یک دستگاه موثر دانست‌ و آنها را بخشی از رسانه‌های جامعه و اثرگذار در حوزه اجتماعی دانست.
وی گفت: روابط عمومی با حضور به موقع در عرصه و روایت دقیق و اثرگذار، باید مبنای اطلاع‌رسانی باشد.
رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان در ادامه تاکید کرد: روابط عمومی‌ها باید ضرورت‌های دستگاهی را باید بشناسند و اجازه ندهند که آسیبی به آن وارد شود.
فداکار همچنین گفت: روابط عمومی‌ها باید مدیران دستگاه را پاسخگو کنند، مسائل مرتبط را از جامعه به مدیر مربوطه انتقال داده و پاسخگوی مخاطب و جامعه هدف خود باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان نیز ارتباط را از مولفه‌های اساسی زیست بوم بشری در قرن حاضر و روابط عمومی را از اجزا و عناصر اصلی ارتباط دانست‌ که می‌تواند فضا را برای ارتقای سطح تفاهم و اعتماد در جامعه ایجاد کنند.
علی بیگ‌زاده به امر آموزش و توجه به علم از دیدگاه آموزه‌های دینی نیز اشاره داشت و با بیان اینکه آموزش‌ها باید منجر به تغییر در رفتار شوند تا اهمیت و اثر خود را نشان دهند، گفت: باید شاهد تاثیرگذاری روابط عمومی‌ها در حوزه تصمیم‌گیری باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا