تاکید استاندار کرمان بر سرمایهگذاری در حوزه ترانزیت شهرستان راور

در شورای اداری شهرستان راور با حضور استاندار کرمان، اقدامات عمرانی شهرستان در حوزههای برقرسانی، آب شرب، راه و درمان مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار صبح شنبه ۳ شهریور ماه در شورای اداری شهرستان راور، ظرفیتهای اقتصادی این منطقه را در بخشهای کشاورزی، فرش، ترانزیت و معادن مورد اشاره قرار داد و افزود: راور در محور ترانزیتی مهم شمال شرق به جنوب شرق کشور قرار دارد و به همین دلیل ظرفیت بزرگ همیشگی برای سرمایهگذاری محسوب میشود.
استاندار کرمان با اشاره به شهرستانهای زغالی استان از جمله راور و مشکلات شرکت زغالسنگ گفت: بخشی از مسائل زغالسنگ در حوزه کارگری است، مانند عناوین شغلی و بیمه کارگران که تقریبا ماهانه با چالش مواجه است.
فداکار افزود: تغییر مالکیت و سرمایهگذاری در شرکت زغالسنگ در کیفیت و کمیت تولید اثر دارد و به تبع آن اشتغال و اقتصاد را بالا میبرد.
وی تصریح کرد: از سال گذشته در مورد تغییر مالکیت زغالسنگ پیگیری کردیم، اما صندوق بازنشستگی فولاد به بهانههای مختلف این کار را عقب میاندازد و هیچ اقدام و سرمایهگذاری هم ندارد.
استاندار کرمان تاکید کرد: راهی غیر از توسعه معادن زغالسنگ نیست و باید سرمایهگذاری در آنها صورت گیرد که تولید را بالا میبرد و دیگر نیاز به واردات زغال نیست.
فداکار گفت: این گلایه هم وجود دارد که تأمین اجتماعی و صندوق فولاد زیرمجموعه یک وزارتخانهاند، اما با هم همکاری نمیکنند.
وی از پیگیری سوخت پروژههای راهداری برای تکمیل کار و لایروبی قنوات با کمک بنیاد مستضعفان سخن گفت و افزود: ۷ هزار قنات در استان داریم که قرار شد بنیاد مستضعفان بخشی را کمک کند.
استاندار کرمان همچنین از نصب و راهاندازی دستگاه سیتی اسکن در بیمارستان راور در آینده نزدیک خبر داد.
فداکار ادامه داد: ظرفیت برق شهر بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته و برای همیشه امکان توسعه صنایع در این شهرستان ایجاد شده است.
وی در مورد خاموشی موتورپمپهای کشاورزی گفت: به دلیل تجربه تلخی که سال گذشته داشتیم، پیگیری کردیم که دیسپاچینگ در استان باشد اما این موضوع مرکزی است و سهمیه مختصری به استان دادند و دست ما بسته است.
استاندار کرمان گفت: دریافت مجوزهای محیط زیستی در منطقه کار بزرگی است که به اجرای زیرساخت برق و جاده کمک میکند.
فداکار افزود: از دلایل تصادفات، نبود مراکز بین راهی و استراحتگاه است، راور در حوزه ترانزیت قابلیت سرمایهگذاری بالایی دارد. جادهای که شمال شرق و جنوب شرق کشور را بهم متصل میکند و ظرفیت بزرگ همیشگی است.