استاندار کرمان:
آموزش و پرورش بیشترین ظرفیت را برای مولدسازی دارد

ااستاندار کرمان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تمام امکانات نهادهای دولتی و غیردولتی استان در راستای ارتقای کیفیت فعالیتهای آموزشی و پرورشی در اختیار آموزش و پرورش است، گفت: آموزش و پرورش بیشترین ظرفیت را برای مولدسازی دارد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار ۲۳ خرداد در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر بیشترین کمک در راستای ارتقای کیفیت فعالیتهای آموزشی و پرورشی به آموزش و پرورش شده است.
وی با تقدیر از اقدام ماندگار اتاق بازرگانی کرمان در راهاندازی پویش کرمان دانا «ساخت ۱۲۰ مدرسه در قالب ۷۲۰ کلاس درس» گفت: این اقدام، رویای تحصیل در فضای آموزشی امن و استاندارد را برای دانشآموزان مناطق دوردست استان ایجاد کرده که باقیات و صالحات برای بانیان این امر و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی برای این اتاق است.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان کرمان بر معرفی پویش کرمان دانا، توسط آموزش و پرورش استان و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در سراسر کشور جهت حضور خیرین بنگاههای اقتصادی و معادن در امر مدرسهسازی تاکید کرد.
فداکار با بیان اینکه دانشآموزان مهمترین سرمایه ملی و آیندهسازان ایران اسلامی هستند بر توجه ویژه به مهارتآموزی و آموزش مهارتهای زندگی به دانشآموزان در مدارس تاکید کرد.
استاندار کرمان با اشاره به نقش موثر هنرستانهای فنی و حرفهای و کاردانش در آمادهسازی نیروی انسانی ماهر برای آینده کشور گفت: استفاده از ظرفیت مراکز فنی حرفهای، بنگاههای اقتصادی و معادن استان در راستای کیفیتبخشی به آموزشهای مهارتی در مدارس ضروری است و باید همه نهادهای دولتی و غیردولتی به آموزش و پرورش در این زمینه کمک کنند.
وی با بیان اینکه تمام امکانات نهادهای دولتی و غیردولتی استان در اختیار آموزش و پرورش هستند، تاکید کرد: ابتدای سال تحصیلی هیچ مدرسهای دارای شرایط در استان بدون انشعاب آب و برق و گاز نباشد.
فداکار بر مستندسازی املاک آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش باید زمینه استفاده از طرح مولدسازی را در استان فراهم کند، زیرا بهترین مکان برای اجرای مولدسازی در راستای رفع مشکلات فضای آموزشی است.
رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز با بیان اینکه بیش از ۴۲ درصد دانشآموزان متوسطه دوره دوم استان در هنرستانهای فنیحرفهای و کاردانش تحصیل میکنند، گفت: این عدد باید به بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد.